Leveringsvoorwaarden

Onze Expertise

Direct laten opstellen, aanpassen of controleren door onze advocaten en bedrijfsjuristen vanaf 99,-

Veel ondernemers denken dat Leveringsvoorwaarden standaard zijn, maar dit is absoluut niet het geval. Bij ons krijgt u een op maat gemaakt document op basis van een intake met u.

  • Contract op maat: onze juristen zijn 1,5 à 2,5 uur bezig
  • In een gratis telefonische intake bespreken we alle wensen
  • Binnen 7 werkdagen opgeleverd, spoedlevering mogelijk
  • Vaste tarieven en achteraf betalen na het conceptdocument
  • Beschikbaar in Nederlands en Engels

Hoe werkt het?
In onze dienstverlening zit een gratis adviesgesprek, een conceptdocument, een aanpassingsronde en een finaal document. Wij factureren na het versturen van het conceptdocument.

Vragen over onze dienstverlening? Bel 085 25000 44


Wij werkten o.a. voor:
  • MKBrecht.nl partner
  • MKBrecht.nl partner
  • MKBrecht.nl partner
  • MKBrecht.nl partner


mr. Jaime Boogaers
mr. Jaime Boogaers
Ondernemingsrecht
Advocaat, 16 jaar ervaring

Kies voor Maatwerk. Samen maken we een afspraak om je wensen te bespreken, daarna zullen we beginnen aan het document.

Onze aanpak

  • Telefonische intake met jurist
  • Wij gaan aan de slag
  • Ontvang concept of advies
  • Geef wijzigingen door
  • Ontvang definitief contract



Kies voor Maatwerk

Kies voor persoonlijk contact en specialistische hulp. Beperk risico's en aansprakelijkheid met behulp van onze kundige advocaten & bedrijfsjuristen. Loop geen onnodige risico’s.

Maatwerk
  • Meest gekozen Leveringsvoorwaarden op maat vanaf199,- per document Samen zullen we een telefonische intake houden over de wensen. Wij leveren alléén documenten op maat geschreven op het bedrijf en situatie. Na de telefonische intake beginnen wij met het opstellen van het document.
  • Leveringsvoorwaarden laten nakijken vanaf99,- per document Document ontvangen of zelf opgesteld? Laat het document nakijken. Samen zullen we een telefonische intake houden over het document. In deze intake bespreken we alle vragen en wensen. In een vervolgafspraak zullen we alle vragen beantwoorden.
  • Leveringsvoorwaarden laten aanpassen vanaf199,- per document Document zelf opgesteld? Laat het document nakijken en aanpassen. Samen zullen we een telefonische intake houden over het document. Hierna zullen wij het document gaan aanpassen.
Reviews (31)
Anoniem

Prima kwaliteit.

K. Kurnaz

Snelle en professionele afhandeling tegen een scherpe prijs.

V. Lelieveld

Zorgvuldig en snel.

Anoniem

Perfect geholpen.

Mariska Vught

Snelle reactie op de aanvraag, duidelijk en goed advies gekregen.

Anoniem

Een snelle en professionele behandeling en met succes afgerond.

Kristel Verstegen

Goede communicatie. Ik werd van alle ontwikkelingen op de hoogte gehouden.

M. Denters

Supergoed service.

H. van Gemerts

Deskundig, empathisch en resoluut.

Anoniem

Top!

Anoniem

Een bedrijf dat ik van harte beveel.

Jean Paul Jansen

Goed bereikbaar.

Midas de Groot

Ik ben nu voor de vijfde keer geholpen door mkbrecht.nl en ik kan niets anders zeggen dan dat ik erg tevreden ben met hun dienstverlening.

Anoniem

Aanrader!

M. Roo

Aangenaam personeel.

D. de Vries

Eenvoudig en helder.

Anoniem

Supergoed organisatie.

R. Hartman

Ik ben erg onder de indruk van de dienstverlening van mkbrecht.nl. Goede communicatie, oplossingsgericht en een vlotte afhandeling.

C. van Gorichem

Alles is perfect geregeld met positieve resultaten.

T. Mink

Betrouwbaar, deskundig en aangenaam.

Mattias

Prima dienstverlening.

Anoniem

Al mijn vragen zijn met geduld en deskundigheid beantwoord.

Claudia

Echt goed geholpen, supersnelle afhandeling.

Kirsten

Oplossingsgericht, flexibel en deskundig.

Anoniem

Informatieve website.

Jozua

Zeer professioneel opgestelde documenten.

Marian

Correct, professioneel en accuraat.

Anoniem

Goede dienstverlening.

F. van Timmeren

Uitstekende klantenservice.

G. Bouwman

Handig en goedkoop.

A. Leffers

Heel tevreden met de leveringsvoorwaarden.

Over ons

Onze Expertise

Onze juristen zijn gespecialiseerd in het opstellen, nakijken en aanpassen van juridische documenten en contracten. Wij stellen documenten op die bij jouw bedrijf passen. De documenten worden op maat voor jou opgesteld en zijn altijd geschreven naar de meest recente wetgeving. Je document wordt altijd gecontroleerd door meerdere advocaten/juristen zodat je altijd het meest ideale document krijgt.

Specifieke Branche

Mocht je in een specifieke branche zitten dan nemen wij die bepalingen altijd mee. Wij hebben verschillende juristen in dienst met verschillende achtergronden in recht.

Heldere taal

Juridische taal is lastig, daarom leggen wij je alles graag uit als je iets niet begrijpt. Heb je vragen, neem dan gerust contact met ons op.

Onze Feiten

  • Wij stellen 50.000 documenten per jaar op
  • We bestaan sinds 2001
  • Altijd vaste tarieven
  • Alleen Juridisch maatwerk

  • Maatwerk
  • Reviews (31)
  • Over Ons
  • Meest gekozen Leveringsvoorwaarden op maat vanaf199,- per document Samen zullen we een telefonische intake houden over de wensen. Wij leveren alléén documenten op maat geschreven op het bedrijf en situatie. Na de telefonische intake beginnen wij met het opstellen van het document.
    • Onze jurist is 1 à 2 uur bezig met het document
    • Telefonische intake met onze bedrijfsjuristen
    • Opstellen van het document
    • Binnen 7 werkdagen opgeleverd, spoedlevering mogelijk
  • Leveringsvoorwaarden laten nakijken vanaf99,- per document Document ontvangen of zelf opgesteld? Laat het document nakijken. Samen zullen we een telefonische intake houden over het document. In deze intake bespreken we alle vragen en wensen. In een vervolgafspraak zullen we alle vragen beantwoorden.
    • Onze jurist is 1 à 2 uur bezig met het document
    • Telefonische intake met onze bedrijfsjuristen
    • Controleren van het huidige document op de vraag en wensen
    • Binnen 3 werkdagen opgeleverd, spoedlevering mogelijk
  • Leveringsvoorwaarden laten aanpassen vanaf199,- per document Document zelf opgesteld? Laat het document nakijken en aanpassen. Samen zullen we een telefonische intake houden over het document. Hierna zullen wij het document gaan aanpassen.
    • Onze jurist is 1 à 2 uur bezig met het document
    • Telefonische intake met onze bedrijfsjurist
    • Controleren en aanpassen van het huidige document
    • Binnen 7 werkdagen opgeleverd, spoedlevering mogelijk

Reviews

Anoniem

Prima kwaliteit.

K. Kurnaz

Snelle en professionele afhandeling tegen een scherpe prijs.

V. Lelieveld

Zorgvuldig en snel.

Anoniem

Perfect geholpen.

Mariska Vught

Snelle reactie op de aanvraag, duidelijk en goed advies gekregen.

Anoniem

Een snelle en professionele behandeling en met succes afgerond.

Kristel Verstegen

Goede communicatie. Ik werd van alle ontwikkelingen op de hoogte gehouden.

M. Denters

Supergoed service.

H. van Gemerts

Deskundig, empathisch en resoluut.

Anoniem

Top!

Anoniem

Een bedrijf dat ik van harte beveel.

Jean Paul Jansen

Goed bereikbaar.

Midas de Groot

Ik ben nu voor de vijfde keer geholpen door mkbrecht.nl en ik kan niets anders zeggen dan dat ik erg tevreden ben met hun dienstverlening.

Anoniem

Aanrader!

M. Roo

Aangenaam personeel.

D. de Vries

Eenvoudig en helder.

Anoniem

Supergoed organisatie.

R. Hartman

Ik ben erg onder de indruk van de dienstverlening van mkbrecht.nl. Goede communicatie, oplossingsgericht en een vlotte afhandeling.

C. van Gorichem

Alles is perfect geregeld met positieve resultaten.

T. Mink

Betrouwbaar, deskundig en aangenaam.

Mattias

Prima dienstverlening.

Anoniem

Al mijn vragen zijn met geduld en deskundigheid beantwoord.

Claudia

Echt goed geholpen, supersnelle afhandeling.

Kirsten

Oplossingsgericht, flexibel en deskundig.

Anoniem

Informatieve website.

Jozua

Zeer professioneel opgestelde documenten.

Marian

Correct, professioneel en accuraat.

Anoniem

Goede dienstverlening.

F. van Timmeren

Uitstekende klantenservice.

G. Bouwman

Handig en goedkoop.

A. Leffers

Heel tevreden met de leveringsvoorwaarden.

Over ons

Onze Expertise

Onze juristen zijn gespecialiseerd in het opstellen, nakijken en aanpassen van juridische documenten en contracten. Wij stellen contracten op die bij jouw bedrijf passen. De contracten worden op maat voor jou opgesteld en zijn altijd geschreven naar de meest recente wetgeving. Je contract wordt altijd gecontroleerd door meerdere advocaten/juristen zodat je altijd het meest ideale contract krijgt.

Specifieke Branche

Mocht je in een specifieke branche zitten dan nemen wij die bepalingen altijd mee. Wij hebben verschillende juristen in dienst met verschillende achtergronden in recht.

Heldere taal

Juridische taal is lastig, daarom leggen wij je alles graag uit als je iets niet begrijpt. Heb je vragen, neem dan gerust contact met ons op.

Onze Feiten

  • Wij stellen 50.000 contracten per jaar op
  • We bestaan sinds 2001
  • Altijd vaste tarieven
  • Alleen Juridisch maatwerk

Startende ondernemer?

  • Kies voor een van onze voordelige starterspakketten
  • Direct goed gedekt
  • In een telefonische intake bespreken we alle wensen
  • Binnen 7 werkdagen opgeleverd, spoedlevering mogelijk
  • Vaste tarieven en achteraf betalen na concept
Bekijk starterspakketten

Vrijblijvende offerte aanvragen

Is er een specifieke situatie die maatwerk verlangt, vraag dan een offerte aan.

  • We bespreken de persoonlijke situatie
  • Ontvang een offerte op maat
  • Geheel vrijblijvend & kosteloos
Naam(Vereist)

Leveringsvoorwaarden (Uitgelegd)

Wat zijn leveringsvoorwaarden?

In de  leveringsvoorwaarden of algemene voorwaarden regel je als ondernemer of decision maker alle onderwerpen die je van toepassing wilt laten zijn op de overeenkomsten die je als ondernemer sluit. Die regels zijn van toepassing op je klanten (of opdrachtgevers) waarmee je een overeenkomst aangaat. Degene die zich moeten houden aan de algemene voorwaarden zijn de personen die met jou een overeenkomst zijn aangegaan. Dit kunnen jouw klanten zijn maar ook de opdrachtgever.

In de algemene voorwaarden regel je zaken zoals levering, betaling, levertijd, garantie, klachten, geschillen etc. In de volksmond worden dit “de kleine lettertjes genoemd”. Vaak wordt er ook gesproken over leveringsvoorwaarden maar daar worden gewoon de algemene voorwaarden mee bedoeld.

Algemene voorwaarden opstellen is zeker geen eenvoudige zaak en wordt meestal samen gedaan met een jurist of advocaat.

Waarom moet ik leveringsvoorwaarden hebben?

De algemene voorwaarden je onderneming tegen bepaalde risico’s die bij het ondernemerschap horen. Daarnaast helpt het je als ondernemer om eenmalig regels op papier te zetten die gelden voor alle (toekomstige) overeenkomsten die je gaat sluiten met klanten en opdrachtgevers. Daarmee hoef je die afspraken niet iedere keer opnieuw en individueel te maken.

Zorg dat je de algemene voorwaarden een goede plek op je website geeft. Vaak wordt dit in de footer van de pagina’s gedaan. Dat is een plaats waar klanten en opdrachtgevers het verwachten en daarom snel terug kunnen vinden.

Bij een online bestelling kun je je klant de algemene voorwaarden met een klik op de knop laten accepteren. Bij offertes kun je verwijzen naar de algemene voorwaarden, maar je moet er wel voor zorgen dat je klant daadwerkelijk de voorwaarden krijgt en leest, het zogenaamde ‘ter hand stellen’.

Soms kiezen ondernemers er ook voor om de algemene voorwaarden te deponeren bij de rechtbank of de Kamer van Koophandel. Bij de rechtbank wordt dit vaak gedaan om duidelijk aan te geven dat er tussentijds geen wijzigingen in de algemene voorwaarden zijn geweest.

Wat staat er in de leveringsvoorwaarden?

In de leveringsvoorwaardenstaan alle voorwaarden die jij als ondernemer toepast op jouw overeenkomsten en die dus gelden voor jouw wederpartij. Dit is in veel gevallen de klant of opdrachtgever. Bepalingen die in de algemene voorwaarden kunnen staan zijn betaaltermijn (en wat je gaat doen bij het uitblijven van tijdige betalingen), de wijze van levering van jouw product en/of dienst, leveringstermijnen, garantievoorwaarden, retourbeleid, een klachten- en geschillenregeling etc.

Het opstellen van leveringsvoorwaarden is maatwerk en is helemaal afgestemd op jouw onderneming. Hiermee kun je je ondernemersrisico overzichtelijk maken en houden. Mocht het een keer niet naar verwachting lopen, dan kun je met goede algemene voorwaarden ook gerichte stappen ondernemen.

Het is belangrijk dat de leveringsvoorwaarden redelijk zijn voor klant en/of opdrachtgever, anders kan de rechter bepalen dat jouw algemene voorwaarden niet van toepassing zijn op de overeenkomst.

Er is een duidelijk verschil tussen leveringsvoorwaarden voor particulieren of voor bedrijven. De wet voorziet dat consumenten beter beschermd moeten worden dan bedrijven, omdat er vanuit wordt gegaan dat bedrijven (makkelijker) over juridische kennis ter zake kunnen beschikken. Er wordt vaak een zwarte en een grijze lijst met bepalingen aangehouden.

In de zwarte lijst staan bepalingen die altijd als onredelijk bezwarend tegenover consumenten worden beschouwd. Zo kan je jezelf nooit dekken voor schade die is ontstaan bij de aflevering door een pakketdienst waardoor uiteindelijk de consument voor de schade moet opdraaien. Dat soort bepalingen in de leveringsvoorwaarden zijn altijd onredelijk bezwarend en is het af te raden om ze op te nemen.

In de grijze lijst staan bepalingen die in beginsel onredelijk bezwarend zijn tenzij je als ondernemer kunt aantonen dat ze niet onredelijk bezwarend zijn voor je particuliere klanten. Wanneer je je bedrijfsvoering richt op zowel particulieren als bedrijven, is het aan te raden om leveringsvoorwaarden op te maken: één voor particulieren en één voor bedrijven.

Je bent als ondernemer verplicht om je wederpartij (klant of opdrachtgever) te informeren over je leveringsvoorwaarden. Wanneer je de leveringsvoorwaarden achterop de papieren factuur prin, is de tegenpartij op het moment dat de overeenkomst tot stand komt, hiervan niet op de hoogte.

Je klant of opdrachtgever moet in alle redelijkheid de kans hebben gekregen tot het doornemen van de algemene voorwaarden. De wet schrijft voor dat dit moet gebeuren voor of tijdens de koop maar dit is niet in alle gevallen mogelijk. In die gevallen is het dan voldoende dat ze van toepassing zijn en dat er naar wordt verwezen.

Voor overeenkomsten die worden gesloten via elektronische weg (bijvoorbeeld internet), moet je erop letten dat de koper de algemene voorwaarden moet kunnen opslaan. Daarmee kan er op een later moment nog eens worden nagelezen. Voor overeenkomsten op dienstverlening gelden er andere specifieke vereisten. Zij kunnen via een website worden aangeboden, aan de wederpartij worden overhandigd of gewoon als bijlage zijn opgenomen in de overeenkomst die tot stand wordt gebracht.

Als je niet aan de verplichting hebt voldaan om je klanten of opdrachtgevers te informeren over je algemene voorwaarden, loop je het risico dat de algemene voorwaarden worden vernietigd door de wederpartij. Mocht je zijn aangesloten bij belangenorganisaties (bijvoorbeeld een consumentenorganisatie) dan is het heel goed mogelijk dat bedingen in de overeenkomst tussen jou en de belangenorganisatie er voor zorgen dat specifieke bepalingen in je algemene voorwaarden vernietigbaar zijn.

Wanneer de bepalingen uit je leveringsvoorwaarden onredelijk bezwarend zijn voor de tegenpartij, zijn deze bepalingen ook vernietigbaar zijn voor je klant of je opdrachtgever.

Wat zijn de gevolgen als ik geen leveringsvoorwaarden heb?

Je merkt pas wat de gevolgen zijn als het al te laat is. Een voorbeeld hiervan is als jouw klant niet tevreden is met jouw product of de door jou (of je collega's) uitgevoerde werkzaamheden  en vervolgens een schadevergoeding van jou eist. Omdat jij niks hebt op papier of electronisch hebt vastgelegd, kan je ook niet terugvallen op de afspraken. Je loopt dan het risico op het betalen van een schadevergoeding.

Neem contact met ons op

Annelore Hendriks

Meer weten over onze dienstverlening?
Neem dan contact op met onze specialisten.

Ontvang onze nieuwsbrief, vol met juridische tips

Plan gratis intake