Wanneer rechtshulp?
Als je een geschil of conflict hebt met een werknemer, dan is het verstandig om een deskundige jurist of advocaat te raadplegen. Wij zullen jouw rechtspositie gaan bepalen. Die bespreken we samen en we kijken welke vervolgstappen logisch zijn. Wij kunnen de communicatie met de werknemer oppakken en zo proberen het geschil op te lossen. Als het al een conflict is geworden, dan kunnen we de mogelijkheden bespreken om een gerechtelijke procedure te starten. Neem online contact met ons op of bel ons voor een eerste advies.
Als werkgever moet je zorgen dat je alles hebt geprobeerd om een geschil op te lossen. Als de werknemer niet wil meewerken of als de relatie flink is verstoord, dan weet je zeker dat je het zelf niet kunt oplossen. Dan is het tijd om een specialist in te schakelen. Wij beoordelen samen jouw rechtspositie en bespreken samen hoe we de situatie het beste kunnen oplossen.
Omgaan met ontevreden werknemers
Het blijft mensenwerk. Een werknemer die jarenlang goed heeft gefunctioneerd, kan minder gaan functioneren of zich anders gaan gedragen. Dat hoeft niet altijd een zakelijke reden te hebben. In de privésituatie kunnen zich ook zaken afspelen die van invloed zijn op de werkvloer. Het risico van ontevreden werknemers is dat het kan uitstralen op andere werknemers. Dat wil je natuurlijk vermijden. Ga daarom in gesprek met de ontevreden werknemer en zoek naar oplossingen. Als dat niet lukt, schakel dan onze arbeidsspecialisten in.
Heb je een vraag over een conflict of geschil met jouw werknemer? Meld je zaak online aan of bel ons. Wij luisteren naar jouw verhaal en bekijken hoe we je verder kunnen helpen. Je kunt ons ook bellen.