Wat wij doen
Op het moment dat een gerechtsdeurwaarder zich niet aan de regels houdt, kan een klacht worden ingediend. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de situatie dat de deurwaarder de beslagvrijvoet niet wilt aanpassen, de deurwaarder een onterecht beslag niet stopt of de deurwaarder meer kosten in rekening brengt dan dat wettelijk gezien mag. Een deurwaarder heeft altijd een klachtenregeling opgenomen, zodat duidelijk is op welke wijze een klacht kan worden ingediend. Indien de klacht bij de deurwaarder niet leidt tot een gewenst resultaat, is het mogelijk om naar de Nationale ombudsman of de Kamer voor gerechtsdeurwaarders te gaan.
Een klacht bij de Nationale ombudsman dient binnen één jaar te worden ingediend. Een klacht bij Nationale ombudsman kan maar voor een aantal soorten klachten worden ingediend. Na de klacht zal de Nationale ombudsman verder adviseren en bemiddelen met de gerechtsdeurwaarder. Tevens kan een klacht worden ingediend bij de Kamer voor gerechtsdeurwaarders. De Kamer voor gerechtsdeurwaarders kan wel een maatregel of straf opleggen aan de gerechtsdeurwaarder. Een dergelijke klacht dient binnen drie jaar te worden ingediend.
Het Team
Al onze juristen en advocaten beschikken over brede kennis van het tuchtrecht. Daarnaast hebben zij zich gespecialiseerd in een of meerdere aandachtsgebieden binnen het tuchtrecht. Meerdere aandachtsgebieden hebben we ondergebracht in verschillende praktijkgroepen. Elke advocaat maakt op basis van zijn of haar specialisme(n) deel uit van een of enkele praktijkgroepen. Cliënten kunnen per zaak direct bij de juiste praktijkgroep terecht. Hier worden zij bijgestaan door de voor de zaak meest geschikte advocaat of jurist. Waar nodig betrekken we daarbij de expertise en ervaring van onze collega-specialisten uit andere praktijkgroepen.
Contactformulier
Teruggebeld worden over een zaak of opdracht?
- Contact over de opdracht
- Direct contact met de juiste expert
- Geheel vrijblijvend & kosteloos