Huurovereenkomst kantoorruimte

Onze Expertise

Direct laten opstellen, aanpassen of controleren door onze advocaten en bedrijfsjuristen vanaf 99,-

  • Contract op maat: onze juristen zijn 1,5 à 2,5 uur bezig
  • In een gratis telefonische intake bespreken we alle wensen
  • Binnen 7 werkdagen opgeleverd, spoedlevering mogelijk
  • Vaste tarieven en achteraf betalen na het conceptdocument
  • Beschikbaar in Nederlands en Engels

Hoe werkt het?
In onze dienstverlening zit een gratis adviesgesprek, een conceptdocument, een aanpassingsronde en een finaal document. Wij factureren na het versturen van het conceptdocument.

Vragen over onze dienstverlening? Bel 085 25000 44


Wij werkten o.a. voor:
  • MKBrecht.nl partner
  • MKBrecht.nl partner
  • MKBrecht.nl partner
  • MKBrecht.nl partner


mr. Jaime Boogaers
mr. Jaime Boogaers
Ondernemingsrecht
Advocaat, 16 jaar ervaring

Kies voor Maatwerk. Samen maken we een afspraak om je wensen te bespreken, daarna zullen we beginnen aan het document.

Onze aanpak

  • Telefonische intake met jurist
  • Wij gaan aan de slag
  • Ontvang concept of advies
  • Geef wijzigingen door
  • Ontvang definitief contract



Kies voor Maatwerk

Kies voor persoonlijk contact en specialistische hulp. Beperk risico's en aansprakelijkheid met behulp van onze kundige advocaten & bedrijfsjuristen. Loop geen onnodige risico’s.

Maatwerk
  • Meest gekozen Huurovereenkomst kantoorruimte op maat vanaf249,- per document Samen zullen we een telefonische intake houden over de wensen. Wij leveren alléén documenten op maat geschreven op het bedrijf en situatie. Na de telefonische intake beginnen wij met het opstellen van het document.
  • Huurovereenkomst kantoorruimte laten nakijken vanaf99,- per document Document ontvangen of zelf opgesteld? Laat het document nakijken. Samen zullen we een telefonische intake houden over het document. In deze intake bespreken we alle vragen en wensen. In een vervolgafspraak zullen we alle vragen beantwoorden.
  • Huurovereenkomst kantoorruimte laten aanpassen vanaf249,- per document Document zelf opgesteld? Laat het document nakijken en aanpassen. Samen zullen we een telefonische intake houden over het document. Hierna zullen wij het document gaan aanpassen.
Reviews (8)
Anoniem

Prima geholpen.

J. Mooijer

Betrouwbaar en goede kwaliteit.

U. Pieck

Zeer tevreden.

W. Paalvast

Goedkoop en snel.

Anoniem

Ik had met spoed een huurovereenkomst voor mijn kantoorruimte nodig. Daar kwamen extra kosten bij. Was supersnel geleverd!

B. Molenaar

Ik weet altijd waar ik aan toe ben.

Anoniem

Vakkundig en behulpzaam personeel.

Z. Kerkevoorde

Zeer tevreden.

Over ons

Onze Expertise

Onze juristen zijn gespecialiseerd in het opstellen, nakijken en aanpassen van juridische documenten en contracten. Wij stellen documenten op die bij jouw bedrijf passen. De documenten worden op maat voor jou opgesteld en zijn altijd geschreven naar de meest recente wetgeving. Je document wordt altijd gecontroleerd door meerdere advocaten/juristen zodat je altijd het meest ideale document krijgt.

Specifieke Branche

Mocht je in een specifieke branche zitten dan nemen wij die bepalingen altijd mee. Wij hebben verschillende juristen in dienst met verschillende achtergronden in recht.

Heldere taal

Juridische taal is lastig, daarom leggen wij je alles graag uit als je iets niet begrijpt. Heb je vragen, neem dan gerust contact met ons op.

Onze Feiten

  • Wij stellen 50.000 documenten per jaar op
  • We bestaan sinds 2001
  • Altijd vaste tarieven
  • Alleen Juridisch maatwerk

  • Maatwerk
  • Reviews (8)
  • Over Ons
  • Meest gekozen Huurovereenkomst kantoorruimte op maat vanaf249,- per document Samen zullen we een telefonische intake houden over de wensen. Wij leveren alléén documenten op maat geschreven op het bedrijf en situatie. Na de telefonische intake beginnen wij met het opstellen van het document.
    • Onze jurist is 2 à 3 uur bezig met het document
    • Telefonische intake met onze bedrijfsjuristen
    • Opstellen van het document
    • Binnen 7 werkdagen opgeleverd, spoedlevering mogelijk
  • Huurovereenkomst kantoorruimte laten nakijken vanaf99,- per document Document ontvangen of zelf opgesteld? Laat het document nakijken. Samen zullen we een telefonische intake houden over het document. In deze intake bespreken we alle vragen en wensen. In een vervolgafspraak zullen we alle vragen beantwoorden.
    • Onze jurist is 1 à 2 uur bezig met het document
    • Telefonische intake met onze bedrijfsjuristen
    • Controleren van het huidige document op de vraag en wensen
    • Binnen 3 werkdagen opgeleverd, spoedlevering mogelijk
  • Huurovereenkomst kantoorruimte laten aanpassen vanaf249,- per document Document zelf opgesteld? Laat het document nakijken en aanpassen. Samen zullen we een telefonische intake houden over het document. Hierna zullen wij het document gaan aanpassen.
    • Onze jurist is 2 à 3 uur bezig met het document
    • Telefonische intake met onze bedrijfsjurist
    • Controleren en aanpassen van het huidige document
    • Binnen 7 werkdagen opgeleverd, spoedlevering mogelijk

Reviews

Anoniem

Prima geholpen.

J. Mooijer

Betrouwbaar en goede kwaliteit.

U. Pieck

Zeer tevreden.

W. Paalvast

Goedkoop en snel.

Anoniem

Ik had met spoed een huurovereenkomst voor mijn kantoorruimte nodig. Daar kwamen extra kosten bij. Was supersnel geleverd!

B. Molenaar

Ik weet altijd waar ik aan toe ben.

Anoniem

Vakkundig en behulpzaam personeel.

Z. Kerkevoorde

Zeer tevreden.

Over ons

Onze Expertise

Onze juristen zijn gespecialiseerd in het opstellen, nakijken en aanpassen van juridische documenten en contracten. Wij stellen contracten op die bij jouw bedrijf passen. De contracten worden op maat voor jou opgesteld en zijn altijd geschreven naar de meest recente wetgeving. Je contract wordt altijd gecontroleerd door meerdere advocaten/juristen zodat je altijd het meest ideale contract krijgt.

Specifieke Branche

Mocht je in een specifieke branche zitten dan nemen wij die bepalingen altijd mee. Wij hebben verschillende juristen in dienst met verschillende achtergronden in recht.

Heldere taal

Juridische taal is lastig, daarom leggen wij je alles graag uit als je iets niet begrijpt. Heb je vragen, neem dan gerust contact met ons op.

Onze Feiten

  • Wij stellen 50.000 contracten per jaar op
  • We bestaan sinds 2001
  • Altijd vaste tarieven
  • Alleen Juridisch maatwerk

Startende ondernemer?

  • Kies voor een van onze voordelige starterspakketten
  • Direct goed gedekt
  • In een telefonische intake bespreken we alle wensen
  • Binnen 7 werkdagen opgeleverd, spoedlevering mogelijk
  • Vaste tarieven en achteraf betalen na concept
Bekijk starterspakketten

Vrijblijvende offerte aanvragen

Is er een specifieke situatie die maatwerk verlangt, vraag dan een offerte aan.

  • We bespreken de persoonlijke situatie
  • Ontvang een offerte op maat
  • Geheel vrijblijvend & kosteloos
Naam(Vereist)

Huurovereenkomst kantoorruimte (Uitgelegd)

Wat is een huurovereenkomst kantoorruimte?

Het Nederlandse huurrecht maakt onderscheid tussen het huren van bedrijfsrecht voor kantoorpanden, en het huren van ruimte voor een winkelruimte. We spreken dan van een (middenstands)bedrijfsruimte en een overige bedrijfsruimte. Deze ruimten worden anders genoemd in verband met de rechten die verschillen.

Wanneer je als bijvoorbeeld bakker een pand huurt, zijn er andere dingen nodig en belangrijk vindt dan wanneer je op zoek bent naar een kantoorruimte. Wat de situatie ook mag zijn, je afspraken leg je vast in een huurovereenkomst.

Er zijn juridische verschillen tussen bedrijfsruimte huren en overige bedrijfsruimte huren.

Wat belangrijk is om te weten is dat niet bepalend is of er in een huurovereenkomst wordt gesproken van bedrijfsruimte of overige bedrijfsruimte, maar wat huurder en verhuurder bij het aangaan van de huurovereenkomst hebben bepaald waarvoor de ruimte zou worden gebruikt.

Die bestemming is bepalend of de huur valt onder de regelgeving van bedrijfsruimte of overige bedrijfsruimte. Ondanks dat er in de praktijk wel grensgevallen bekend zijn, mag het onderscheid tussen bedrijfsruimte (winkelruimte of middenstandsruimte) en overige bedrijfsruimte (kantoorruimte) wel duidelijk zijn.

De bescherming van de huurder is bij de bedrijfsruimte (verder: winkelruimte) beter dan bij overige bedrijfsruimte. Dit komt omdat de huurder sterk afhankelijk is van de locatie van de winkelruimte en hier best goed in geïnvesteerd kan hebben. Het is logisch dat een bakkerij op een locatie zit die veel belangrijker is voor de bakkerij dan een administratiekantoor dat op een industrieterrein zit.

De bakkerij zal een klantenkring hebben opgebouwd van mensen uit de directe omgeving terwijl dat voor een administratiekantoor minder van belang is. De bescherming voor de huurder is redelijk groot: de verhuurder zal tussentijds alleen kunnen opzeggen op het moment dat de huurder zich contractueel slecht gedraagt of dat de verhuurder hoogdringende redenen kan aandragen.

Een huurcontract bij winkelruimte wordt in de regel aangegaan voor een periode van twee keer vijf jaren. De huurder kan dan wel na vijf jaar de huur opzeggen, maar dan moet de opzegging één jaar voordat de huurperiode afloopt gedaan worden. Bij overige bedrijfsruimte is de opzegtermijn meestal gelijk aan de periode waarover huur wordt betaald (bijvoorbeeld één maand). Contractueel kan overigens een langere periode worden overeengekomen tussen partijen.

Waarom moet ik een huurovereenkomst kantoorruimte hebben?

De huurovereenkomst die je aangaat is erg belangrijk. In een huurovereenkomst kantoorruimte regel je hoe lang je gaat huren, onder welke voorwaarden en eventueel de inventaris die je huurt.

Het is daarom zeker aan te raden om de huurovereenkomst goed na te lezen of te laten controleren door deskundige juristen. Hoewel het gebruikelijk is dat je een dergelijke huurovereenkomst aangaat voor vijf jaar, kun je er ook voor kiezen om voor twee jaar te huren.

Als je voor zo'n lange periode een huurovereenkomst aangaat, wil je wel zekerheid hebben dat alles klopt en dat alles goed geregeld is. Raapleeg een deskundig jurist voor het opstellen of controleren van je huurovereenkomst kantoorruimte! 

Wat staat er in een huurovereenkomst kantoorruimte?

In de huurovereenkomst neem je op om welke kantoorruimte het gaat, de adresgegevens daarvan en welke partijen de ruimte huren en verhuren. Verder kun je bijvoorbeeld opnemen welke dingen de verhuurder moet regelen, en wat de huurder moet doen. Meestal zijn de "grote" dingen voor de verhuurder en de "kleine" dingen voor de huurder.

Het is wel van belang dat de ruimte die je gaat huren, ook daadwerkelijk aan de wettelijke beschrijving van de bedrijfsruimte (kantoorruimte) voldoet. Dit in verband met de bescherming die je hebt wanneer je een kantoorruimte huurt. De verhuurder en de huurder moeten zich allebei aan de regels te houden.

Partijen moeten zich gedragen als een goed huurder en goed verhuurder. Ook worden er afspraken gemaakt over welke dingen de huurder eventueel mag aanpassen aan de kantoorruimte. Aanpassen mag meestal alleen wanneer er toestemming is gegeven door de verhuurder. Zorg ervoor dat je goed op de hoogte bent van wat er de huurovereenkomst kantoorruimte staat.

Wat gebeurt er als ik geen huurovereenkomst kantoorruimte heb?

In een huurovereenkomst kantoorruimte regel je alles wat je in de overeenkomst wil hebben. Het nadeel van mondelinge afspraken is dat deze verkeerd kunnen worden onthouden of geinterpreteerd.  Mondelinge afspraken over het huren van een kantoorruimte kunnen dan ook beter schriftelijk vastgelegd worden. Je kan je niet beroepen op bepalingen die niet schriftelijk zijn vastgelegd.

Het vastleggen van afspraken kan simpelweg per e-mail, zolang je maar duidelijk bent wat je hebt besproken en beide partijen het hier over eens zijn. Zorg er dan ook voor dat beide partijen de afspraken bevestigen en het liefst ondertekenen. Dit geeft meer zekerheid in geval van een conflict of geschil, je je hier op kunt beroepen.

Neem contact met ons op

Annelore Hendriks

Meer weten over onze dienstverlening?
Neem dan contact op met onze specialisten.

Ontvang onze nieuwsbrief, vol met juridische tips

Plan gratis intake